Karin Danielsson
Extensive change management, people/HR executive & advisory experience from serial acquirers
It is well known that most acquisitions fail. According to most studies, between 70 and 90 percent of acquisitions fail, often due to integration obstacles*. But actors who get it right, can flip the odds and substantially improve the chances of success. Based on our experience with 100+ deals, we know how to bridge the critical gaps that often lead to failure and turn your next M&A into a success.
* Harvard Business Review
Going beyond traditional M&A planning and post-merger integration as we know it today
Processes
Templates & Checklists
Workshops
Do's & Don'ts
Way of working
Instructions
(and less successful) acquisitions
“Do it right from the start, set clear expectations and make sure to communicate and implement from a success planning”
Contact us at: info[at]triathlon.se
Nödvändiga cookies | ||
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
|
||
Prestanda cookies | ||
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
|
||
Marknadsföring | ||
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.
|